5 THINGS I HATE MOST

by - March 07, 2016

Assalamualaikum,


ekceli, dah byk hari adk Beeha tag utk buat entry ni. harini baru berkesempatan nak update. sorry dik, no idea! btw, thanks dik sbb tag hakak! muaciked hehehe. Okay syarat-syarat yang telah ditetapkan ialah :
"Kena jawab lima benda yang aku tak suka, mention siapa yang tag anda dalam entry tersebut. Dan aku kena tag 5 orang blogger lain dan pastikan dorang semua tau."
OKAY so jom cekidaut jawapan aku utk soalan ni.

  •  LIPAS - binatang ni la yg paling aku benci sekali spnjg aku hidup kt dunia ni. paling jilaka bila dia terbang. peh time tu aku tak panggil lipas dah, aku panggil khinzir. khinzir betol lipas ni! KAH
  • MENUNGGU - hello, aku hidup hari-hari utk tunggu kau ke? lainkali dah berjanji haruslah ditepati. ini tidak, dicapati. Aku paling alergic spesis cm gini.
  • KERETA/MOTOR MASUK SIMPANG TAK BAGI SIGNAL - haaa kau, panjang pulak yg ni. tapi mmg betul aku takleh blah manusia tak educated mcmni. tolonglah jgn menyusahkan orang. kadang-kadang aku pelik mcm mana kau boleh dapat lesen sedangkan etika memandu kau mcm haram J. dpt lesen terbang ke duh?
  • PIN TUDUNG HILANG- Ni semestinya problem kebanyakan hijabista cm aku ni. aku pun tak faham. asal beli ja, hilang. baru beli je, tinggal sikit. sama jugak mcm getah rambut. pelik betol. buat magic ke mia?
  • HUTANG TAK BAYAR- Okay yang ni fav aku ni. kalau tak sengaja tak bayar sbb tak berduit tak apa. tapi ini sengaja tak nak bayar. apa kes? Takkan la si pemberi hutang kena meminta-minta baru nak bayar balik? Allahu maruah tu. Sementara masih bernyawa ni, lunaskan lah segala hutang-hutang tu. Sepertimana dalam hadis berkata Sabda Rasul S.A.W.  Maksudnya : “Kurangkan dirimu daripada melakukan dosa, maka akan mudahlah bagimu ketika hendak mati. Kurangkan daripada berhutang nescaya kamu akan hidup bebas”.  (Riwayat Baihaqi)


Okay itu sahaja 5 things i hate most. So, seterusnya aku kena tag lagi 5 orang blogger utk turut sama join post ni. siapakah yg bertuah itu? Random tag okay :

Maisarah     Leya     Ecah     LiyaErf     Adiba Rusli 
Selamat Menjawab all pretty sistaaaaa ^^

Thanks for Reading Guys,
xoxo Mia.

You May Also Like

9 comment

  1. super agree yg no 2 tu..marah2 jgk tp kna keep positive la "mmg nak ajar aku suruh lebh sabar kot.."
    ni tahap bila dah xtau nak fikir apa masa duk menunggu..klu dilayan perasaan marah tu last2 ak jgk yg stress..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa kan. taw xp. klau sbb tunggu org ni, muka manis mcm gula-gula pon boleh bertukar on the spot jd hulk sbb ni. serius! high 5 sket!

      Delete
  2. thanks tag. sy dah buat. heeee http://liyaerf.blogspot.my/2016/03/5-things-i-hate-most.html

    ReplyDelete
  3. Hahahha sama la.. stress bila lipas terbang! =)

    ReplyDelete
  4. maaf awaaa.. baru dapat tahu awaa tag. sis dah terlambat la ni kiranya kan?hurrmmmm. ke boleh lagi? hii.:)

    ReplyDelete

Terima kasih sudi baca dan komen :)