IG REVIEW : #instafemes

by - May 19, 2016

Assalamualaikum.

Sorry lama tak update, kekangan masa. Kerja overload doe. Hari ni baru boleh bernafas sikit sebab semua kerja dah settle. NO PENDING! Alhamdulillah. 

Okay, niari tajuk entry cam gempak sikit. Pasaipa? Pasai individu viral kat media sosial skrg ni. Aku rasa korang semua mesti dah familiar dengan tiga nama ni. Faiz Dickie, Ucop & Zukie. Honestly aku cakap, hari- hari aku stalk ig tiga "mangkuk" ni. Nak-nak time aku tengah stress dengan kerja, pehh mmg hilang stress aku lepastu. sumpah! HAHA

Okay kita go thru one by one. First, pasal Faiz Dickie. Faiz Dickie ni aku start follow dia dekat laman sosial instagram. Dengan ber-hashtag kan #Villagepeople, mamat ni memang buat kita ramai tak kering gusi dengan lawak-lawak sempoi dia. Watak-watak yg dia parodi-kan ialah seperti #kaklehabunting #nursepuaka #sarabanon #naabellahijabis dan memacam lagi. Lawak under 18sx pun ada. Tapi mmg power la ayat-ayat dia. gelak sambil nangis baca. huhuhuhuhu

Second is, Ucoppp. Ucop ni aku start kenal dia dekat laman sosial Facebook. Mana tak kenal nya, hari-hari ada kot kat newsfeed aku. Mamat ni terkenal sebab dubsmash. Banyak-banyak bideo dia, aku paling suke kalau dia buat dubsmash pasal hindustan. HAHAHA mcm haremm! Lebih kurg faiz gak laa, femes sbb dubsmash.

Yg terakhir, si Zukie. Zukie ni paling 'latest' sekali. Tengah hot sekarang mcm pisang panas. Aku start follow dia dekat youtube. Lawak-lawak dia byk lawak bodoh tapi kreatif. Aku mmg suka betul layan lawak-lawak blurr,bodoh cm gini. Nak-nak dia guna suara katun kan, lagi la nk pecah perut aku ketawa. Berdekah-dekah. Officemate depan tegur, tetiba lepas aku tunjuk kenapa aku ketawa, keesokkan-nya dia pulak layan. hahaha Viral 3 mangkuk ni.

Bagi yang tak tau link ig 3 #instafemes ni, ni hah aku aku bagi link kat bawah, bolehlah korang layan pulak lepasni. Heeeeeee.

 Faizdickievp

 Ucopppp

 zukieeeee

Sebelum faiz, aku start suka layan lawak youtube ni dengan lawak-lawak dari Mat Luthfi. Nak-nak mamat ni org kedah. Mmg lagi sakan la aku gelak. HEHEHE. *Sengih nmpk gigi* Mamat ni lawak -lawak dia berilmiah sikit. Sambil berlawak sambil educate orang. Aku suka sgt tengok video-video yg dia buat. Video dia mmg ada je dlm phone aku. Tp lps je dia grad dan berkahwin, dah sunyi sepi dah. Maybe focus dengan newlife kan. Tapi rinduuuuuuuuuuuuuu dia, pls buat comeback Mat! huhuhuhu *kesat air mata* (TIPU) 

Korang semua cem mane pulak? Ada ke yg minat sama mcm aku? Stalk tiga mangkuk ni hari-hari. Kalau sama kita geng lah! *sep sikit hihihi

Thanks For Reading Guys,
xoxo, Mia.

You May Also Like

10 comment

  1. Faiz Dickie ni mmg lawak la.. hadoiii. Sempoi habis.. Mmg layan masa tgh stress n nk mencari hiburan skit.. hahaha. Blh pecah perut! Before wujud nya dia ni.. Mat Lutfi n Anwar Hadi yg femes dlu kan dear. =)
    Yg lain sis tak pernah tgk video dia lg.. blh la nnti usha ig diorang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak.. haah mmg suke sgt mat luthfi ni. lawak-lawak dia xboring tgk banyak kali. hehe. usha tau dear sistooo :D

      Delete
  2. faizdickie tu serius lawak! terkekeh -kekeh gelak :D lagi 2 tuh tak pernah tgk lg, namapaknya kena tgk mcm ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha kan! sila tengok lagi dua mangkuk tu. haha

      Delete
  3. xkenal zukie, mayb pernah tertengok vid dia tak perasan.. yup plg suka mat sbb lawak yg ilmiah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAAAA kan! sambil malawak sambil educate viewers :D

      Delete
  4. Ketiga-tiga di atas ni Fatin tak pernah tengok lagi. Boleh la nanti usha2. hehehe

    ReplyDelete
  5. Nak chat kat chatbox tapi tengok tak ada. So Fatin tulis sini jelah eh. Hehehe. hi Mia! Mia apa khabar? :)

    ReplyDelete

Terima kasih sudi baca dan komen :)