Review : 2 Hari 1 Malam di Bukit Gambang Resort City, Kuantan.

by - June 14, 2017

Assalamualaikum,

Rindunya kat reader's semua. 
Rindunya nak tulis blog
Rindunya nak membebel kat blog
Rindunya nak blogwalking
Pendek kata, rindu semua lah pasal blog!
Tapi ada ke yang rindu Mia ? ? ?
krik krik krik* dan cengkerik pun berbunyi. KAH

Maafkan saya sbb jarang-jarang menulis apatah lagi berblog-walking. bukan malas atau tidak mahu, tapi faham2 saja lah, reason tetap sama, kekangan MASA ! :P Apa-apa pun mia ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan buat semua follower's mia yang mia sayang, sahabat-sahabat dan juga kawan-kawan yang mengenali mia. Semoga Ramadhan tahun ini memberi sejuta barakah buat kita semua, amal ibadat diterima oleh Allah sepenuhnya, insha Allah aamiin.

Post kali ini mia nak bercerita tentang aktiviti theWan's bulan MEI lepas. Sebulan lepas hokay, hahahaha. Mia sekeluarga bercuti ke Bukit Gambang Resort City, Kuantan. Sekaligus meraikan ibu yang tersayang kebetulan sebenarnya Hari Ibu. Alhamdulillah everything going well as plan. Kami hanya menginap selama 2hari 1malam di situ tetapi amatlah happy dan bahagia nya kami sepanjang tempoh itu. Kami menggunakan sepenuhnya masa itu untuk berkumpul sekeluarga, habiskan masa bersama-sama setelah penat bekerja sehari-harian. Quality time with family kata omputeh. Kami menginap di Arabian Bay resort. Suite di Arabian Bay Resort teramatlah selesa, facilities semua cun, katil baek dan yang paling penting view dia. Bilik kami di tingkat 5. Tapi sorry, lupa nak snap gamba bilik. HIHI. Harga berpatutan okay, sesuai sangat untuk family dalam bilangan yang ramai menginap di sini. Disamping itu, swimming pool dia pun menarik. Nak tengok? 




Haaaaaaaaaaaaaa tantek kan? Sesuai sgt korang yang ada anak-anak kecik tu sebab pool kat sini kalau dewasa pun cuma 1.2feet je. Konsep pool ini pun menarik, acah-acah berada di sebuah pulau gitu. Ada pasir, pokok kelapa ditengah-tengah, rasa macam taknak keluar je berendam dalam tu taw. Nak-nak bebudak kecik. Tapi kebanyakan aku tengok mak bapak budak yang beria-ria. HAHA :P So apalagi korang? yang berkesempatan dapat cuti lama-lama tu atau cuti sekolah ke, bawa ler anak-anak tu berjalan ke sini. Suasana nyaman macam duduk di kampung! HEHE Jom terjah Bukit Gambang Resort City, Kuantan! and for sure weolls pun akan repeat menginap kat sini, tak puas hokay. :D

Nak booking? Malas booking di kaunter? Sekarang semua online, di hujung jari je okay. Nah layari web rasmi BGRC di https://bgrc.com.my/ sekarang! Booking melalui whatsapp pun boleh okay. No whatsapp +6011-51225298. So, ada alasan lagi?? :P

Last but not least, Selamat Hari Ibu, Mak. Hari-hari hari ibu, but maybe this one kinda special day dedicated to all mother's out there. Jangan kata saya mengikut ajaran kristian, saya cuma menghargai ibu saya. Without word, I love you Pn Salmah Azit! 

Wassalam.
xoxo, Mia.

You May Also Like

14 comment

  1. Wahh nampak best juga ya BGRC ni

    ReplyDelete
  2. sgt besar kawasan dia, best bercuti dengan family or kawan2 :D

    ReplyDelete
  3. Raya ni saya ke kuantan. Mungkin stay situ. Nak try

    ReplyDelete
  4. yeke? bolehlah try. hotel ade, waterpark ade, zoo ade, complete 3 in 1 place :D

    ReplyDelete
  5. Wahhh bestnya bercuti airah rsa dh lama tak pergi jalan2

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh bercuti brp minit je dri rumah pon :D HAHA

      Delete
  6. Orang kuantan kalau tak pergi sini tak sah! 😁

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. must tryyy dear! besttt, nyaman je suasana :D

      Delete
  8. Mrs. A dah pernah sampai sini. Stay kat Arabian Bay tapi kenapa tak jumpa pun swimming pool yang ini.

    Ini di Caribbean Bay ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yessss Mr's A.. mmg situ je swimming pool :D

      Delete
  9. Betul, pool design dia menarik dan nampak sangat relaxing!

    // afifahaddnan

    ReplyDelete

Terima kasih sudi baca dan komen :)