My Daily Skincare

by - July 18, 2018


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 "Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Assalamualaikum, selamat petang.

Hari ni nak share produk skincare apa aku guna untuk harian aku. Bermula daripada face cleanser sampailah kepada prep untuk  make-up. Okay kena mengaku awal-awal, aku jenis tak suka makeup berlebihan, apa jenis eye shadow, eye liner semua tak pakai. KEH

AIKEN - Tea Tree Oil Face Cleanser

Review aku untuk produk ni, setelah lebih kurang setahun pakai, memang kulit aku rasa best, bersih dan yang paling penting jerawat makin malu nak keluar! Basically untuk kulit yang sensitif macam aku ni, kena betul-betul pilih face cleanser yang okay supaya tak menyesal di kemudian hari. Overall, this cleanser yang terbaik setakat ini! Oh ya, produk ni ada di farmasi seperti watson/guardian. So, selamat digunakan!

Simple - Toner & Moisturiser 

Okay for me this is the best toner & moisturizer for ths time being. It's been a while i use this product. Totally sesuai dengan kulit aku. Produk ni pon u'll can get from farmasi guardian/watson. .Tapi tengok pada kesesuaian kulit jugak, tak semua kulit sesuai kan. So u'll kena try and error okay. 

Nutox- Advanced Serum Concentrate

For serum, i use this as my daily before i put on my makeup. This serum is a must okay! Perfectly well blend bila makeup. Muka akan rasa segar, bau dia pun soft2, lembut je. Texture dia tak berminyak. Ini paling penting untuk aku, aku memang tak suka serum yang berminyak. Dah jumpa! So yahh This serum juga ada di watson/guardian. Check it out ya.

Sephora - Primer

Okay after use that serum, next step kena pakai primer. For primer, i use this beauty amplifier primer from sephora. Setakat ni aku pakai, memang cantik hasilnya. Function primer u'll mesti tahu kan? Untuk buat makeup kita long lasting, tidak mudah cair atau bercapuk. One more thing, aku beli this primer almost 5 months till now still tak habis-habis. Memang jimat weh! Oh ya, i beli ni online. U'll kalau nk beli online juga, boleh direct ke website Sephora di https://www.sephora.my


Maybelline - Fit Me Foundation & Face Powder

Last but not least, is my fav compact powder matte+poreless and foundation Fit Me from maybelline. This product pun sama quite lama jugak i pakai. If dah lama tu memang sesuai la dengan skin aku. Foundation dia quite good, tak berat. What i mean by "tak berat" is bila kita apply di muka kita, tak rasa berminyak. Full covered jugak. Long lasting tak mudah tanggal and bercapuk. So far, these two is a must have foundation and compact powder! And of course this product also korang boleh check out di farmasi watson/guardian.

That's all i wanna share with u guys. for lips and blush aku suka tukar-tukar, kadang-kadang essence, kadang-kadang maybelline. Mascara pon! Ikut mood. HEE. But for sure, semua produk yang aku pakai memang insha Allah selamat sebab semuanya dari farmasi. Ingat, skincare kita kena pilih yang betul-betul okay, jangan menyesal kelak! Get it?

Thanks for reading guys! Daaa

You May Also Like

13 comment

  1. Nak tanye, apa benefit guna serum? Hehe.

    ReplyDelete
  2. banyak kalau nak list kan kat sini. Salah satunya melembapkan wajah, lindungi dari pencemaran udara, cahaya and paling best dapat mencerahkan kulit and lambatkan proses penuaan ;)

    ReplyDelete
  3. I used to use Aiken cleanser. It worked well on my skin, but after they changed the formula with the new looks. The smells is a slightly diff and whatnot I felt like dont want to use it anymore. Hahaha. Btw, I have been using toner from Simple. It works wonder on my skinnnnnn!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha kan! diff looks but still okay dgn my skin. yahhhh simple is the best for toner & moisturiser :)

      Delete
  4. Nak try Aiken n moisturiser Simple la. macam menarik
    thanks 4 sharing

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi u can try it sisturr. safe to use ;)

      U're most welcome ;)

      Delete
  5. Owh bgitu, terima kasih amirah :D hehe.

    ReplyDelete
  6. Oh! itu fungsi primer rupanya.
    Mrs. A so far tak pernah guna primer lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe dulu mira pon mcm Mr's A jugak tak ambil tau pasal makeup semua ni. skrg bru cakna. still in learning process juga ni. KIH3

      Delete
  7. Nak cantik memang kena invest lebih sikit.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi baca dan komen :)