balik kampung oooo balik kampung ~~

by - December 24, 2011

assalamualaikum .. a very good night.

sedang aku sibuk2 packing2 baju masuk dalam beg ni, TER rajin pulak aku na update blog malam ni kan. esok aku dan family na berangkat balik kampung, kedah darul aman. aman ke idok? aman la wehhh.. kate mak, esok sesudah subuh terus berangkat. hihihik, aku da tido tak lena da ni dok berangan tengah main2 pasir pantai bawah rumah tok kat pendang, kedah. heeeee.. mesti korang ingat duk kat pantai kan. kah3. kene tipu. bluerkkk ! kat kedah ni, susah na cari pantai la weh.. sbb ap aku ckp pasir pantai? sbbnye mmg totally same ngn pasir pantai beb. halus mulus. aku kalau dah main pasir tu, aku ta g mane2 dah. aku duduk je situ. ayam atok pon heran, kenape aku tak gerak2.. mungkin ayam tu perasan aku na skodeng dier kot. OMG! puhhh lesss la ayam !

sawah padi terbaik dari pakcik google*

sejuk mata memandang ke sawah padi ni kan. time balik kedah jela aku dapat tengok pemandangan cmni. kalau kat kuantan, ade ap? cis, padang lalang je aku nengok hari2. semak mate ade ! hahahah. ta sabanye la na jumpe nenek, cium tangan, cium pipi.. rindunyeeee. nenek ckp na masak gulai ikan puyu esok. sedapnye. sayang nenek ! kau adeeee?? lalalalalalala

okay, aku na sambung packing barang balik ni.. korang semua doakanlah aku selamat sampai kampung esok ea. aku ta sabo na curi telor ayam tok esok. na goreng wat telor dadar. hahahaha. padan muke hang ayam ! hihihihik, akhir kata.. aku frust ta dapat na berblogging wat seketika waktu ni, korang tlg la bw untuk aku ea. kui2. selamat malam darling.



doa menaiki kenderaan. makesure bace taw sblom mulakan perjalanan.


p/s : mak cakap jangan galak2 sangat, tak elok. doa banyak2 kasi perjalanan lancar esok. kepada seumat dengan aku, sebelom memulakan sesuatu perjalanan, bace doa menaiki kenderaan dulu taw. kalau taktau boleh rujuk doa yang aku bagi kat atas ni. tcare. peace !

You May Also Like

28 comment

  1. bestnya balik kg! haney xde kampung pon :(

    ReplyDelete
  2. wah....cantiknye,teringin nak duduk tepi sawah!

    ReplyDelete
  3. haney : xkn xd kg? tapela, t haney balik kg wan yek? heheh


    mohamad nurhakimi rashid : cantik kan? best taw makan ikan darat :D

    ReplyDelete
  4. ikan puyu tu kalau buat goreng garingnyer...perghh,sedapnya..hehe

    ReplyDelete
  5. nurhakimi : taw xp. goreng garing2 cicah air asam. waaaaaaaaa :D

    ReplyDelete
  6. awak nie,cakap camtu,dh berair mulut nie,hahahaa :)

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. pendang? lorh..dkt je dgn rumah mak akk :)

    ReplyDelete
  9. chacha : alhamdulillah, dah selamat sampai kuantan semalam. :)


    nurhakimi : kih2, saje na bg terliuq ! heehe

    kak niza : laa, kg mak akak kat ane? awat ta habaqq

    ReplyDelete
  10. org pendang rupanya... saya pon.. =)

    ReplyDelete
  11. omar : yeke? laaa. sekampung la kita nooo :D

    ReplyDelete
  12. cik tikah : cantik kan? sejuk mata memandang. sawah padi yg luasss :D

    ReplyDelete
  13. waahhh..cntiknye.kg akk erk..huhu
    lawaa...sdp je mata memandg.. =)

    ReplyDelete
  14. puteri.dyne94 : mmg cantik dik. kiri kanan sawah padi. best wooooo. mai la kedah nnti :D

    ReplyDelete
  15. nice scenery :)


    http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/gaban-pun-tak-sebizi-aku-haha.html

    ReplyDelete
  16. c'axoera : thanks haa chootz :D

    usha entriiiiiiii :):)

    ReplyDelete
  17. katak : tak paham ayat la tu. kesian kat hang. hahaha

    ReplyDelete
  18. wei ! ~ nak ekot..apehal tak cakap awal2??..kalau x,lame dah aku singgah turun umah ko tadi..muahahaha..=D

    ReplyDelete
  19. aien : da lame la syg. aku dalam kuantan da pon. kau ta tgk tarikh ke? hahahaha

    ReplyDelete
  20. blek kg pling best , boley main kat sawah lk 2. mmg best la

    ReplyDelete
  21. hehhee..kedah jauh kowt dri sini..hehe =)

    ReplyDelete
  22. puteri.dyne94 : haa, jauh perjalanan, luas pemandangan. tak gitu? hee


    picoz : very2 nive haa. thanks to google !

    ReplyDelete
  23. Salam bestnya ada kampung macam itu, kampung Dila ada sawit jer ..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi baca dan komen :)