MATERIALISTIK , ohh damn !

by - January 21, 2012

assalamualaikum ..

actually aku baru je lepas tengok filem PISAU CUKUR buat kali ke 140. hahah. *sila abaikan pembohongan tuh*. lepastu aku terus terfikir na wat entri pasal golongan2 materialistik ni. ape korang paham pasal word MATERIALISTIK ni ? adakah mereka ni golongan yang merbahaya ? ataupun mereka ni spesis2 manusia yg makin terancam dan akan pupus tak lama lagi ? okayy, aku tak percaya mereka ni akan pupus ! huh. 


okayh, macam dialog2 yg  two girls ni selalu cakap dalam filem tuh, OHH MY DIOR, MY PRADA, OHH MY LOUIS VUITTON, OHH MY GUCCI. dan yang paling aku suke, OHH MY JIMMY .. CHOO ! hahah. style kan. semua yg berjenama beb. mmg totally MATERIALISTIC ! selalunya kite tengok golongan2 ni suke menghimpit datuk2, tan sri2, pendek kata orang2 kenamaan. sebab ape? sebab na kaya atau nak famous amos sekali ? okay, bagi aku la kan, lepas je aku tengok dan menghayati cerita ni, aku dapat beberapa pengajaran dan iktibar tentang cara hidup golongan2 materialistik nie. okay, aku akan pointkan isi2 kat bawah. sila bace :

  • mereka ni teramat amatlah gedik. hahah. 
  • mereka ni kaut belaka, tak kesah la laki orang ke, tunang org, bf org ke dan sebaliknya. betoi ka ? TALK TO THE HAND .
  • mereka ni mulut manis semanis gula2 hacks rase stoberi.
  • mereka ni memang cantik, seksi dan menggiurkan. shit.
  • mereka hanya bertemu dengan golongan VVIP, VIP dan sewaktu dengannya.
  • mereka ni kadang2 DOL jugak, tak perasan anak dato'. 
  • mereka inginkan golongan ternama kerana faktor keluarga.
  • mereka ada kisah silam sendiri yg mendorong mereka utk bergaul dengan golongan2 vvip ni.
  • mereka bajet hot ala2 angeline jolie dan cameron diaz. damn.
  • mereka semestinya ade reason sendiri, "why should she choose to be that way" am i right? 

okay, itu antara point2 yg aku dapat lepas byk kali aku dok rewind filem tuh. maya karin and fazura mmg actress terbaik lakonkan watak cmtu. memang cool, tak nmpak janggal lgsg. aku respect la kan ! cayalah ang pa dua. yg pasti, mereka ade reason sendiri dan korang jgn pandang rendah kat golongan nie sbb semua manusia sama, ade kebaikan ade keburukan. NOBODY's perfect ya.

blackberry + pisau cukur = &^%#($#)


p/s : tak semestinya perempuan je jadi pisau cukur ni, laki pon ade gak amik port an. tapi tu ta panggil pisau cukur, pisau potong bawang. gigolo. hahah. peace ~

You May Also Like

11 comment

  1. nice entry..btw,tuan umah suke mencukur tak? ahaha

    ReplyDelete
  2. mahai nya pencukuq dya..gila cukuq pa..haha..lawa gak bcground pic pisaw cukuq dya...tabik!

    ReplyDelete
  3. suka juga tgk citer ni..suka dgn lakonan diorg berdua.. ;)

    ReplyDelete
  4. suka jugak tgk movie ni.. bile time gedik tu dtg start la ikut dialog2 cerita ni.. hehe

    ReplyDelete
  5. ayah cik tikah one of the staff buat cite ni :)

    ReplyDelete
  6. suke tgok movie pisau cukur!
    hehe

    ReplyDelete
  7. pisau potong bawang pon ada ha..hihihi

    ReplyDelete
  8. for me la...ada baik n buruk cerita nih...buruknya kekg semakin ramai pompuan belajar jd razorblade...kebaikan, mengajar erti keburukan razorblade...

    ReplyDelete
  9. sy jugak suke giler citer pisau cukur ni...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi baca dan komen :)