Idea Juadah Semasa PKP

by - April 28, 2020


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 "Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Assalamualaikum,

Alhamdulillah hari ini dah 5 hari kita seluruh umat islam berpuasa. Syukur ke hadrat Ilahi usia kita masih lagi dipanjangkan oleh Allah swt untuk beribadah dan melakukan kerja amal kebajikan sepanjang bulan Ramadhan yang mulia dan barakah ini. Walaupun kita tidak dapat menunaikan solat tarawikh di Masjid, setidaknya kita boleh berjemaah di rumah bersama ahli keluarga kita. Inilah nikmat yang Allah berikan kepada kita semasa tempoh PKP ini. Hikmah yang paling besar yang kita dapat semasa tempoh PKP ini ialah masa berharga bersama keluarga. Alhamdulillah, aku rasa Ramadhan kali ini sangat berlainan dan sangat tenang. Mungkin korang pun rasa benda yang sama kan? Insha Allah jom sama- sama kita manfaatkan cuti yang ada ni dengan melakukan perkara yang berfaedah.

Contohnya, kalau tanya aku ofcourse la dengan memasak! HIHI. Aku memang suka memasak. Tapi minat memasak tu lagi membuak-buak bila tengok satu akaun instagram IG Famous ni. Mana tidaknya, resepi nya senang. Cara buatannya simple tapi amat menyelerakan. Haaa korang mesti dah boleh agak kan siapa instafamous ni...? Okay nanti aku tulis kat bawah. Jom layann resepi apa aku masak kali ini.

 
Daging Goreng Blackpepper

Crispy Korean Chicken

Tomyam Ayam Kuah Pekat

Haaa amacam menggiurkan tak? kalau siang jangan tenung lama-lama tau, berdosa! HAHA. Tapi juadah ni semua aku buat sebelum bulan Ramadhan tau. Resepi No 1 dan No 2, aku ikut resepi instafamous khairulaming. Seriously memang senang sangat nak ikut kalau korang newbie juga macam aku. HIHI. Resepi dia sangat mudah and menjimatkan masa. Aku kalau kekurangan idea nak masak apa tiap hari, mesti aku stalk ig mamat ni. Terussss dapat idea! HAHA. TQ abam khairulaming atas perkongsian. sesungguhnya banyak pahala abam sebab membantu suri rumah macam aku dan macam korang jugak. kankan? baik ngakuuu korang pun sama kan stalk ig dia tiap hari. Nak-nak bulan puasa ni lagi kerap la stalk. kannnnnn?! Kalau betul kita geng! HAHA!

Okay itu sahaja perkongsian sis untuk harini. Kalau nak resepi untuk gambar yang no 3 tu, nanti sis akan buat new post khas untuk resepi itu. Kalau ada request la, kalau tidak ada sis malas nak menulis. HAHA. Okay geng, Selamat Berpuasa.

Stay At Home
Stay Safe
We can do it!

Assalamualaikum.

You May Also Like

29 comment

  1. sedapnyaaa! lagi -lagi bulan puasa ni, kalau tengok ig khairulaming tu memang selalu rasa nak try buat

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn! samelaa.. sangat membantu sebab senang nak faham vid yg dia buat :)

      Delete
  2. this looks so good. i wanna try and make one too.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeahh the taste tho! okay you should try, so good :D

      Delete
  3. Nampak menggiurkan sangat gambar kedua tu! haha.
    dahla tengah puasa ni heheh

    http://mylittlestoryi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. uii mengancam semua nii.
    daging blackpepper tu macam best

    ReplyDelete
  5. Mak pun suka tgk ig khairul tu.
    Adeh..ahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh kata semua suri rumah suka.. bujang lagila. sebab senang ikut semua resepinya ;D

      Delete
  6. meleleh air liur tgh menu ni pagi puasa hehe...cikguzim follow sini ya

    ReplyDelete
  7. Alamak... salah timing lah baca post ni.. tengah2 hari pulak ni hahaha walau apa pun, selamat berpuasa yee 😊

    ReplyDelete
  8. Tomyam ayam kuah pekat tu macam menggoda juga.😅

    ReplyDelete
  9. SELAMAT HARI RAYA!! best entry ini.. done follow u, follow me back.. tq
    http://acuyuhan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. ASSALAMUALAIKUM...SEDAPNYA MIN...#785

    ReplyDelete
  11. waalaikumsalam sedap betul in here is MANTUL

    ReplyDelete
  12. wah sedapnya 😍 terus saya jadi lapar tengok tu

    ReplyDelete

Terima kasih sudi baca dan komen :)